12-08-2011

Deze regenachtige dag werd goed besteed vandaag. Aller eerst hield ik me bezig met een fotoshoot van mijn werkjes. Op een blog horen mooie foto's en die had ik niet... Dan maar aan de slag, met hulp van Tim. De foto's in mijn vorige posts zijn dan ook vervangen door nieuwe!


Ik werkte ook nog wat verder aan mijn grote Granny Square deken. Met vele bollen dikke Zeeman Nigar wol en haaknaald nr. 7, maak ik een gezellig deken om in de herfst en winter mee in de zetel te zitten of een boek te lezen. Hopelijk is het af tegen dan!
Een Granny Square is heel gemakkelijk te haken. Het bestaat uit lossen, vasten en stokjes en je maakt het vierkant zo groot als je zelf wil. Ik maak hem dus reusachtig, tot ik er helemaal onder kan :-) . Een foto van mijn deken tot nu toe volgt nog (momenteel zijn de batterijen van het fototoestel leeg).


Het basispatroon voor een Granny Square:
- Haak 4 l en sluit met hv tot een ring.
- Haak 4 groepjes v. 3 stk. met 2 l. tussen de groepjes, sluiten met hv.
- In elke l. ruimte haak je: * 3 stk -2 l – 3 stk (= hoek), dan 1 l en herhalen vanaf *, sluiten met hv. (8 groepjes van 3 stk)
- Idem, tussen de hoek (zie toer 2) haak je ook 3 stk. in de 1 l. ruimte, toer sluiten met hv. (12 groepjes van 3 stk)
- Idem, maar aan elke zijde nog een extra groepje stk (16 groepjes van 3 stk)
- Idem (20 groepjes van 3 stk)
Je kan zo lang doorgaan als je wil. En dus je vierkant ook zo groot maken als je zelf wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten