21-11-2011

Jef

Ik stel je voor aan Jef -een grote, rode trol- die sinds vanavond in onze boekenkast woont. Hij meet zo'n 35cm en is herkenbaar aan zijn grote wenkbrauwen, puntige oren en zachte vacht. Ook al kijkt hij nogal nors, eigenlijk is hij heel zachtaardig en lief.


 


Deze amigurumi is een stuk groter dan de vorige die ik maakte. Hij is gehaakt met dikkere wol en een dikke naald. Ook zijn vacht in verschillende roodtinten is met gewone wol gemaakt. Achteraf bewerkte ik de wol met een slickerborstel. Die bestaat uit metalen pinnetjes met weerhaakjes, en wordt normaal gebruikt om de vacht van honden en katten te borstelen. Als je ermee op de wol schuurt, krijg je een zeer harig en zacht effect.

3 opmerkingen:

  1. Hij is heel leuk geworden.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, wat een hoog knuffelgehalte!!!!!
    Misschien juist omdat hij zo nors probeert te kijken? ;-)
    Hij is geweldig leuk! Ga ik ook eens proberen met zo'n borsteltje, ziet er super-zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha wat een grappig beest, ik moest meteen aan ome Joop van de Dik voormekaar show van vroeger denken, wel heel leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen